Auteur Topic: ssl  (gelezen 352 keer)

sdr

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
ssl
« Gepost op: 26 oktober 2010, 15:52:39 »
Hallo,

Ik heb dat programma geinstalleerd om via ssl te kunnen uppen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Hoef ik na installatie helemaal niets van die stunnel te activeren ??

Werkt dat ssl meteen als ik iets ga uppen via die 127.0.0.1

Of moet ik eerst die stunnel handmatig opstarten via start, want er staan 5 mogelijkheden om aan te klikken.

Bedankt voor de hulp

Timothy

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
    • Powerpost
Re: ssl
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2010, 14:55:33 »
Alvorens de addon te gebruiken, moeten je standaard gegevens goed staan in powerpost, zoals je normaal zou posten zonder ssl.

De addon doet daarna het volgende:
een aanpassing aan het ini bestand van powerpost, daar moet als serveradres namelijk 127.0.0.1 komen te staan. DAT GAAT AUTOMATISCH

De setup zal het huidige bestand hernoemen naar instellingen.in_ (deze wordt namelijk teruggezet bij het verwijderen van de tunnel) DAT GAAT AUTOMATISCH

De enige aanpassing welke je zelf moet doen is het serveradres invoeren in de setup. De standaard port en de SSL port zijn al goed ingevuld. MOET JE EVEN INVULLEN TIJDENS DE SETUP...

In powerpost moet je de port dus op 119 laten staan. NIKS AAN DOEN DUS

Kies tijdens de setup voor 'als service uitvoeren' DUIDELIJK VERHAAL

Daarna moet het werken, je zal kunnen posten en dat gebeurd over ssl.
Het rare is wel dat er bij gebruik making van de 'service', geen gegevens komen te staan in stunnel, terwijl dat wel het geval is als je hem handmatig opstart.

----
Als je dus tijdens de setup van de SSL addon 'service' niet gebruikt, moet je de tunnel handmatig opstarten. daar zijn de startmenu ikoontjes voor. Je kan daar ook geloof ik de service mee stoppen en aanzetten, daarnaast zonder service het programma starten en stoppen...

sdr

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: ssl
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2010, 18:20:51 »
Ik heb het nu werkend.

Idd als ik handmatig die stunnel opstart dan komt er info in te staan.
Waar ik overigens niets van begrijp. maar het werkt nu wel goed.

bedankt voor je uitleg