Hoi, ik heb de veranderingen in de versie 2.2. doorgenomen. Het klinkt goed!
Als je niet erg vind wil ik graag toch op de geschiedenis punt terug komen, of eigenlijk over het stroomlijnen van het verwijderen van uploads. Het lijkt alsof je de Verwijderbevestigingvenster probeert voor een twee dingen te gebruiken ( dus ook voor de keuze om wel of niet in de geschiedenis op te slaan). Het voelt gek... Je geeft zelf toe dat geschiedenis is een geavanceerde optie die je zelf nooit gebruikt. Ik ben overtuigd dat andere dat ook (bijna) nooit doen. Daarom is het frustrerend om elke keer met deze vraag geconfronteerd te woorden. Sterker nog het is niet nodig om elke keer te bevestigen dat je iets werkelijk wil verwijderen, hoe groot is de kans dat je op verwijder knop per ongeluk drukt? Steeds meet applicaties hebben een vakje "wil je deze bevestiging nooit meer zien?" in hun Dialog Boxes.
"Simplify" en "Silently Succeed" come to mind:)
Op dit moment Verwijderen is een soort vijand van de Geschiedenis. Semanticsh maken deze twee termen het moeilijk. Eigenlijk is het niet anders dan een Prullenmand. Deze pattern is heel goed bekend en al helemaal geperfectioneerd door alle besturing systemen. Kijk hoe Windows dat doet.
In Windows is "Geschiedenis/Prullenmand" automatisch en vanzelfsprekend. Iedereen snapt wat het is en dat het bedoeld is om sommige dingen die not meer nodig zijn weg te doen maar alsnog kunnen gebruiken, als het wel nodig is.
In windows moet je ook telkens bij het verwijderen bevestigen, tenzij je op een bepaald moment zegt - Ik weet wat ik doet, onderbreek mijn flow niet meer omdat ik weet dat ik het altijd kan herstellen. Tot ik ergens heel bewust zeg "Maak de prullenmand leeg"
Windows Prullenmand heeft instelbare max grootte, jij kan nog meer doen: max aantal dagen bewaarplicht

of wat dan ook. Zo groot zal het toch nooit woorden.
Maak twee knoppen in twee verschillende gedeeltes van de taskbar: een voor een actie "Opschonen/Verwijderen/Archiveren" en de andere voor een plaats "Prullenmand/Geschiedenis/Archief".
Bij de eerste kan je vragen of mensen dat nog steeds willen zien. Ergens in de opties zou je zelfs kunnen aangeven dat gelukte uploads vanzelf verdwijnen.
In de "Prullenmand/Geschiedenis/Archief" lijst kan je mislukte uploads duidelijk maken (vet, kleur, icoontje of wat dan ook). En het zou nog heel mooi zijn als de uploads die niet meer bestaan (RAR bestanden al verwijderd) ook duidelijk aangegeven en/of niet selecteerbaar zijn.
Timothy, ik hoop dat ik je niet beledig en dat ik niet bazig of te wijs overkom. Nederlands is mijn derde taal en vaak voel ik dat ik niet beleefd kan schrijven. Ik weet ook uit mijn eigen ervaring dat het heel moeilijk kan zijn om met iemand anders code te werken en ik vind het echt te gek al het werk wat je hebt gedaan. Vandaag heb ik de PAR optie ingeschakeld! fantastisch - nu hoef ik niet handmatig QuickPar to gebruiken! Nogmals bedankt.
Met vriendelijke groet,
Konstantin
PS ik heb de bovenstaande nog even gelezen en ik zie dat het ook anders kan zijn. dat je echt een apart plaats wil hebben alleen voor mislukte uploads of voor dingen die je echt voor later bewaart. Ik zal nog daarover nadenken