Ik post best veel, en vind het prettig om zoveel mogelijk taken te automatiseren, zodat ik zoweinig mogelijk met de hand hoef te doen. De kans op fouten is op die manier ook minimaal. Het laatste proces wat voor mij momenteel nog hand werk vereist is het posten zelf.
Dat gaat nu als volgt.
Start het programma Camelsystem Power-post. Klik "Voeg toe". Blader naar de map met de rar, par2 en nfo bestanden. Selecteer alles (Ctrl A). Klik openen. Vul het onderwerp in. Klik Nieuwsgroepen. Kies de nieuwsgroep. Klik opties, vink maak nzb aan. Klik Ok.
Wat ik graag zou willen, is via een batchfile (command-line) de queue bijvullen. Die batchfile heb ik al, om automatisch de rar, par en nfo bestanden te maken. Deze kan ik zo uitbreiden met een command-line opdracht om de upload-queue bij te vullen. Dit zou ook met een los programma'tje moeten kunnen, gezien de te uploaden bestanden gewoon in het bestand queue.dat komen te staan.
Helaas is de indeling van het queue.dat bestand geen ascii, maar een soort binair formaat. Als iemand mij kan vertellen hoe die indeling precies is, of misschien wil iemand voor mij iets programmeren om direct het queue.dat bestand aan te vullen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten Hans.